//---------------------------------------------------------------
//Checks for intersection of Segment if as_seg is true.
//Checks for intersection of Line if as_seg is false.
//Return intersection of Segment AB and Segment EF as a Point
//Return null if there is no intersection
//---------------------------------------------------------------
static public function lineIntersectLine(A:Point,B:Point,E:Point,F:Point,as_seg:Boolean = true):Point
{
var ip:Point;
var a1:Number;
var a2:Number;
var b1:Number;
var b2:Number;
var c1:Number;
var c2:Number;
a1= B.y-A.y;
b1= A.x-B.x;
c1= B.x*A.y - A.x*B.y;
a2= F.y-E.y;
b2= E.x-F.x;
c2= F.x*E.y - E.x*F.y;
var denom:Number=a1*b2 - a2*b1;
if (denom == 0)
{
return null;
}
ip=new Point();
ip.x=(b1*c2 - b2*c1)/denom;
ip.y=(a2*c1 - a1*c2)/denom;
//---------------------------------------------------
//Do checks to see if intersection to endpoints
//distance is longer than actual Segments.
//Return null if it is with any.
//---------------------------------------------------
if(as_seg)
{
if(Math.pow(ip.x - B.x, 2) + Math.pow(ip.y - B.y, 2) > Math.pow(A.x - B.x, 2) + Math.pow(A.y - B.y, 2))
{
return null;
}
if(Math.pow(ip.x - A.x, 2) + Math.pow(ip.y - A.y, 2) > Math.pow(A.x - B.x, 2) + Math.pow(A.y - B.y, 2))
{
return null;
}
if(Math.pow(ip.x - F.x, 2) + Math.pow(ip.y - F.y, 2) > Math.pow(E.x - F.x, 2) + Math.pow(E.y - F.y, 2))
{
return null;
}
if(Math.pow(ip.x - E.x, 2) + Math.pow(ip.y - E.y, 2) > Math.pow(E.x - F.x, 2) + Math.pow(E.y - F.y, 2))
{
return null;
}
}
return ip;
}
четверг, 2 августа 2012 г.
Математическая альтернатива hitTest'у
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий